Friday, September 29, 2006

Stora steg

I går kväll var jag på spa tillsammans med ett gäng kvinnor. Vi tog alla var sin behandling och jag valde ansiktsmassage. Underbart!

Vad har hänt sen sist i adoptionsprocessen?
Jo, vi har lämnat in ansökan om medgivande till vår kommun och hoppas att de kommer att kontakta oss innan jul. Lika bra att ställa in sig på januari så att man inte blir besviken. Därefter kan hemutredningen ta mellan 3-6 månader.

Jag har varit och träffat en adoptionsorganisation som berättat om olika länder, hur själva processen går till efter det att hemutreningen är klar, översatt och stämplad. Vi fick med oss en DVD-skiva med en film från ett av barnhemmen. Jag och maken såg den tillsammans på kvällen och ögonen tårades när vi såg de små barnen. Tanken att vi kommer att bli föräldrar är svindlande och svår att förstå för tillfället.

Känner mig stark igen. Har skrivit till IVF-kliniken och bett om att få kopior på våra journaler. Vi är förstås fortfarande frustrerande över att läkarna inte kan ge några svar på varför behandlingen gick åt skogen.

Nu är det helg och det blir älgfilé och rött vin när jag kommer hem!

2 comments:

Salvia said...

Härligt! Att ge sig in i adoptionsvärlden är omtumlande och spännande.

Bered er på en hel del väntan... Men kom ihåg vad det är ni väntar på!

KRAM

Storkenflyger said...

Ja, man har förstått av att följa adoptionsbloggarna att det är mycket väntan. Skönt att ni hade "smygstartat" adoptionprocessen. Hoppas det kommer flyta på förhållandevis fort för er.