Saturday, September 02, 2006

MIA-kurs

Nu kommer jag att avslöja något för er (mina tvillingstjärnor i cyberrymden) som är stort för mig.

Vi går adoptionskurs (ja, samtidigt som pågående behandling vilket några av er säkert har åsikter om men det här är mitt beslut och tankarna kring adoption har funnits hos mig länge). Reglerna inför adoption ändrades 2005 och numera är det obligatoriskt att gå föräldrakursen innan man påbörjar utredningen. Kursen är till för alla som funderar på adpotion dvs man måste INTE ha bestämt sig för att adoptera innan man går den.

Hur är det då? Hittills har det varit nervöst, kul, intressant, lärorikt och spännande. Vi fortsätter dag 2 i morgon och så blir det 2 kursdagar till senare i höst.

2 comments:

Mina said...

Jag tycker att ni gör helt rätt! Varför skulle man inte förberedda sig så mycket som möjligt, i god tid innan man tar själva beslutet? Det är säkert både spännande och lärorikt att gå en sån kurs, kanske något alla borde göra? Jag går själv i sådana tankarna men har inte fått med min man ännu (jag jobbar på det).

Storkenflyger said...

Jag tycker också att ni gör helt rätt. Efter att ha följt adoptionsbloggarna förstår jag att det tar oändlig tid att adoptera.
Har själv varit inne och nosat på adoptionscentrum fast jag inte ens påbörjat mina befruktningsförsök.