Monday, September 18, 2006

Adoptionskursintyg

Vi har ett intyg på att vi har gått adoptionskurs i 28 tim och det känns sååå bra. Alla kursedeltagarna var rörande överens om att timmarna tillsammans gjort oss klokare genom kunskap, information och bearbetning. Jag tror att alla som ska bli föräldrar skulle behöva en sån kurs. Å så bygger man ju nätverk. Vi som gick kursen ska hålla kontakten framöver och har redan gjort en mailgrupp.

Nu till IVF-behandlingen. Ultraljud idag igen. "Det ser bra ut" sa läkaren. På eftermiddagen ringde IVF-kliniken och berättade att det blir ÄP på onsdag. Ett tag rådde en förvirring kring vilken dos jag hade tagit i sprutan de senaste dagarna. Enligt klinikens anteckningar i journalen skulle jag ha tagit 175 enheter. Jag var dock helt bombsäker på att jag hade ordinerats samma dos som förut dvs 225 enheter. Så jag sa bestämt att jag tyckte det kändes oseriöst av dom att inte ha koll. Sjuksköterskan försökte skämta bort det utan större framgång (jag satt och eldade upp mig). Samtalet avslutades med att sjuksköterskan konstaterade att "ja men nu går det ju inte att göra nått åt och det ser ju bra ut nu". Fem minuter senare ringde det igen. Sjuksköterskan hade hittat ordinationen från läkaren (en papperslapp) och där stod klart och tydligt 225 enheter. Så jag hade rätt och den som skrivit in i min journal att det skulle vara 175 enheter hade fel.

Tänk på mig på onsdag förmiddag. Idag fick jag healing och akupunktur igen. Energin behövs verkligen!

4 comments:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Självklart har du båda mina tankar och tummar på onsdag!!!!

Och vad trist att de inte har ett bättre system än handskrivna papperslappar, det känns ju inte helt seriöst på en högteknologisk IVF-klinik. Jag förstår verkligen att du eldade upp dig, när något är så livsavgörande som det här ändå är då missuppfattar man inte.

Anna said...

Skulle tro att ungefär NU ligger du där och blir plockad som bäst. Jag håller tummarna stenhårt för att det inte är alltför obehagligt och för en fin skörd.

Kom ihåg att det faktiskt KAN lyckas. När man minst anar det!

Astillbe said...

Håller tummarna jättehårt!!! Lycka till nu gumman.

KRAMAR

Tingeling said...

Lycka till - tänker på dig!