Thursday, September 21, 2006

Fan fan fan fan fan

IVF-kliniken ringde nyss och hade inga goda nyheter att komma med. Inget ägg hade deltat på sig än så länge vilket med andra ord betyder att det inte alls ser ljust ut för oss. Jag gråter samtidigt som jag känner mig förbannad. I går kväll när jag hade som mest ont tänkte jag på alla 17 äggen och hoppades att det skulle gå bra. Jag fantiserade om att kliniken skulle ringa och säga "det ser bra ut". Så blev det inte. Det värsta är ovissheten. Läkaren kunde inte svara på mina frågor men tydligen är det mycket ovanligt att äggen inte delat sig efter 24 tim. Troligen beror det på att äggen varit omogna trots att jag fått mer medicin än förra gången.

Kliniken ska ringa i morgon och ge besked igen.

Hos mig finns inget hopp kvar. Nu är det slut på behandlingar för min del.

4 comments:

Tingeling said...

Åh neeej! Jag har inte ord..
Varför i helvete är livet så orättvist ibland?????
Här kommer en kram i alla fall, fast jag vet att det inte hjälper dig just nu.

Anna said...

Men NEJ, vad är detta?! Någonting är det helt klart som inte funkar vid dina behandlingar. Jag tycker att du skulle fått Menopur istället för bara högre dos. Jag håller mina tummar för underverk och mirakler.

Jättestora kramar från mig och små kladdiga kramar från My

Amira said...

En stor kram och många tankar från en som gått igenom samma sak. Läser alla bloggar om adoption och IVF, vad många vi är! - Och jag som trodde jag var så ensam! Ska igång med ICSI i oktober efter ett missfall i mars 2006. Sista försöket, sedan blir det adoption bara ekonomin håller. Min blogg heter adoptionsdagboken, inte så värst fantasifullt än: http://adoptionsdagboken.blogspot.com/ Men välkommen och ta del av den i varje fall...

Mina said...

Jag känner med dig! Stora kramar till dig.