Wednesday, September 13, 2006

Gynstolen igen

I morgon är det dags att kliva upp i gynstolen igen. 8.10 är det ultraljudsundersökning då läkaren ska se om äggen har växt som de ska. Jag börjar blir rejält less på medicineringen nu. Känner mig uppsvullen, sunderstucken i magen och är trött på att passa tider. Jag försöker fokusera på adoptionsprocessen istället och ser fram mot kursen till helgen.

Nästa vecka åker vi till IVF-kliniken i Umeå och jag har bestämt mig för att sjukskriva mig. Min man har berättat för sin arbetsgivare, han har en bra chef och är man. Om jag berättar för min arbetsgivare om behandlingen riskerar jag att min chef börjar tänka "hmmm hon har tänkt vara ledig snart... ja men då ska vi inte höja lönen i år och så ska vi inte satsa på vidareutbildning m.m.". Jag blir helt galen alla orättvisor som man råkar ut för på grund av sitt kön. Stå på er i jämställdshetsfrågor och passa på att fråga partierna hur de tänker jobba för ett mer jämlikt samhälle om de vinner valet.

No comments: