Thursday, September 14, 2006

Lotteri

Idag möttes jag av en annan läkare än tidigare. Jag är van att det är väldigt stressigt på sjukhuset och blev lite förvånad att den här läkaren ville prata med mig innan undersökningen. Det kändes mycket bättre. Varför är så tålmodig som patient? Varför låter man läkarna behandla en som de vill? Man borde säga ifrån mer!

Fem äggblåsor på en sida, fyra på den andra. Alla mellan 13-15 mm. Det ser ungefär ut som under förra behandlingen men den här gången fick jag en tid för ytterligare ett ultraljud. Troligen bär det iväg till IVF-kliniken för ÄP på onsdsag.

Resultatet är kanske inte det bästa men jag orkar inte oroa mig. Jag ska ta samma dos i sprutorna (225) till på måndag och då har förhoppningsvis äggblåsorna växt till sig. De ska vara mellan 17-21 mm när det är dags.

För mig känns behandlingen som ett lotteri. Man kan aldrig veta om man vinner.

2 comments:

Anna said...

Jag tycker att det låter som ett jättebra antal blåsor. Inte för få och inte för många.

Håller tummarna stenhårt för dig och för att det tråkiga resultatet förra gången var en engångsföreteelse.

Kramar
Anna

Tingeling said...

Den här gången är det din tur att vinna i lotteriet - jag håller tummarna hååårt!!