Wednesday, September 06, 2006

2 tim till sprutstart

Nu är det snart dags. Jag känner inte alls redo men det har ingen betydelse jag måste ändå. Försöker tänka att det är över om två veckor. TVÅ VECKOR! Varför ska en sån här behandlingen ta så läng tid.

Tack för svaren angående min fråga. Jag har beslutat mig för att sjukskriva mig. Är inte redo att berätta för min arbetsgivare. Läser om adoption och drömmer mig bort. Tänker inte alls på IVF-resultatet men den tiden kommer var så säker.

Idag sprayade jag 2,5 timme försent. Det var första gången jag glömde bort att spraya sedan spraystarten. Mobilen var hemma, den har larmat kl. 15.00 varje dag. Minnet har försämrats sen mobil kom till.

1 comment:

Astillbe said...

Under vår första IVF så tog jag semester på fredagen för äp. På måndagen blev et ET och då hade jag konferens... då fick jag sjukskriva mig, inget jag är stolt över. Men detta är viktigare.

Den här gången tog jag semester i 3 dagar, vilket var oerhört skönt. Jag räknade lite på måfå när det skulle bli, skyllde sedan på hantverkare när jag fått tid för äp och flyttade semestern 2 dagar. Inga som helst problem, eftersom jag redan aviserat att jag ville vara ledig.

Jag vill absolut inte berätta för de på mitt jobb heller, även om jag har fått höra att min chef också gått igenom något liknande med sin fru. Jobbet är min fristad och det är skönt att ingen här vet.

Spännande med sprutstarten! Hur mycket skall du ta den här gången jämfört med förra? Har de gjort någon ändring så att du kan få fler ägg?

KRAMAR och lycka till!