Monday, August 07, 2006

45rrrrrrtrg - detta skrev min katt alldeles själv :)

Tillbaka efter 5 underbara semesterveckor. Jag har verkligen njutit av varje sekund och därför känns verkligheten rätt tungt för tillfället.

När jag kom tillbaka till jobbet i morse kändes det som att tiden hade stått still medan jag hade varit borta. Inget var förändrat. Växterna såg lite kryare ut än tidigare men annars låg allt kvar som jag hade lämnat det. Klockan slår tre och efter meddelandet att mina 3 gamla gymnasiekompisar fått var sin liten tös på BB växer klumpen i magen. Sorgen över att barnlösheten inte löst sig trots vila och avstressande miljöer river inom mig och jag kan inte tänka på något annat. Har tid hos akupunktören som har behandlat mig under sommaren. Känner ingen större skillnad men det är skönt att bli ompysslad.

Hemma efter middag framför tv:n tittar maken och jag på hus. Vi drömmer om att bygga nytt men begränsar hela tiden bygget efter storlek. Faktum är att vi intJe vill bygga så stort hus på grund av att vi inte har några barn. Vad ska alla säga i så fall. "Vad ska ni göra med 5 sovrum. Ni har ju inga barn."

Gråter inom mig men det kommer inga tårar. Räknar i kalendern för att klura ut vilken dag jag ska börja spraya nästa vecka. Jag vill inte tänka på att genomgå ännu en behandling. Jag vill inte må dåligt. Jag orkar inte vara ofrivilligt barnlös längre.

3 comments:

Astillbe said...

*Kramar om* Det kommer att gå bra skall du se, jag har sprayat i sommar nu när det varit så varmt och det har fungerat bra trots allt.

Nu tar vi och fixar detta en gång för alla!

Tingeling said...

Du skriver precis som jag tänker. Det är förbannat tungt just nu.
Jättekramar till dig!

Anna said...

Kramar till dig!
Vet hur det känns, jag var där förra sommaren.

Nu när du vet hur behandlingen går till och att du inte får speciellt mycket biverkningar så kanske du kan förtränga att du håller på? Det brukar gå ganska bra, i alla fall så länge man bara sprayar. Då känns allting kanske inte riktigt lika tungt.
Megakram
Anna