Wednesday, August 16, 2006

I natt drömnde jag världens bäst dröm.

Jag var på ett sjukhus och i receptionen mötte jag en sjuksköterska som frågade hur det var med mig. Jag började berätta, föll i gråt och hon fångade upp mig när mina ben sakta gav med sig. Min kropp orkad inte med sorgen längre. Sjuksköterskan la mig på en bänk och gav mig healing. Efteråt tittade hon allvarigt på mig, så log hon plötsligt, frågade några enkla frågor och skrattade och sa:
- Precis så där var det för mig också. Jag vet att du kommer att bli gravid snart. Det tar ungefär 4 år innan man blir gravid när man har varit ihop i över 10 år.

Konstig men härlig dröm att vakna till. Den gav mig lite hopp. Oftast drömmer jag om att alla förutom jag är gravida (vilket också är nästan sant nu för tiden då det kryllar av magar ute på stan).

Ringde sjukhuset idag och frågade gyn om det fanns någon kurator som vi kunde få träffa under behandlingen. Till min glädje svarade dom "ja visst, ring det här telefonnumret i morgon bitti och boka in en tid." Tänk att det var så lätt. Vi behöver verkligen stöd utifrån ibland.

1 comment:

Tingeling said...

Intressant med drömmar..Jag drömde också i natt.
Kram!