Wednesday, August 23, 2006

Lättnad!

Först kändes det konstigt att sitta och prata med en främmande person om så privata problem. Efteråt kände jag mig så lättad och var helt imponerad av att det verkligen funkar att prata av sig med någon som står utanför och som är professionell. Kuratorn gav mig en massa bra tips bland annat tyckte hon att jag skulle prata med min mamma om hur jag känner och när hon förklarade varför hon tyckte det kändes det så självklart. Det mest underbara med samtalet var att det kändes som att hon förstod vår situation. Skillnaden mellan henne och min akupunktör är tex att nålkvinnan naturligtvis började tjata om att stress kunde vara orsaken till vår barnlöshet. Kuratorn kände redan till alla rykten och myter kring barnlöshet.

Har sprayat i en vecka nu men ingen sprayblödning än.

2 comments:

Anna said...

Heja!
Jag var också och pratade, bara en gång iofs för det var så dyrt, men det hjälpte verkligen. Det var som att städa insidan.

Jag tycker också att du ska prata med din mamma. Hon stjäl mycket kraft för dig annars. Men jag vet att det är jobbigt, jag pratade aldrig ut med mina föräldrar

KRAM!

Cinks said...

Att prata med någon är verkligen ett bra sätt att rensa runt bland villervallan av tankar. Att få säga precis vad jag känner utan att bli dömd, att inte behöva välja ord för att inte såra eller för att nån inte ska tro att jag är kokko. En fantastisk möjlighet som vi alla borde utnyttja oftare, minst lika ofta som vi tvättar bilen!!! Keep on going!