Thursday, June 22, 2006

Ännu en högtidsdag. Vi flyr fältet och åker till storstaden. Jag känner mig ärligt talat lättad över att slippa släktträffen där alla avkommor (förutom våra) dansar glatt runt midsommarstången. Det är i sådana situationer som det känns som att det står barnlös i pannan på en.

På lördag ska vi på bröllop. Brudparet har önskat sig en barnfri bröllopsfest. Jag är beredd på att frågan kommer "När ska ni skaffa kids då?". Det var fyra år sedan vi gifte oss i augusti så folk kanske har rätt att fråga.

Jag funderar på att trycka en tröja med texten "Vi står i föräldrakön om du undrar och vet inte när vi kommer fram!"

Glad midsommar på er alla! Njut av sommarsånger, sill, öl, jordgubbar och kärlek!

3 comments:

Solkatten said...

Tror aldrig jag har sluppit undan frågan om barn/giftemål när jag har varit på bröllop. Varför känner folk ett sånt behov av lägga sig i andras liv, när det är brudparet som ska vara i fokus?! Hoppas ni slipper idiotfrågor i alla fall.

Glad midsommar!

Anna said...

Glad Midsommar gumman!!!!

Hoppas att ni slipper Frågan på bröllopet.

Kram
Anna

Mamma Wannbe said...

Jag skulle köpa en sådan tröja direkt...!