Friday, June 16, 2006

Igår kväll jublade nog hela Sverige när Ljungberg äntligen lyckades göra ett mål för det svenska laget. Vilken lättnad!

Jag längtar efter semestern. Här är min lista på saker jag ska göra i sommar:
  1. Ligga i hängmattan på stugan och läsa böcker
  2. Ta en kall öl ur kylen efter bastubadet
  3. Äta massor av god mat
  4. Gå på festival och dricka öl ur plastmuggar
  5. Fjällvandra och njuta av fjällens natur och tystnad
  6. Bättra på brännan vid medelhavet
  7. Njuta av romantiska middagar och kärlek

Det ska bli helt underbart och jag ska hela tiden tänka

Njut, det kommer en tid när du måste ta en paus från listan, när du istället måste springa efter en liten söt tvååring, när du ständigt är trött och mosig i huvudet pga av sömnbrist, när du inte kan drick vin eller äta goda mögelostar så njut och invänta den tiden med ro i kroppen!

2 comments:

Tingeling said...

Vilket bra sätt att tänka på! Allt man KAN göra när man inte är gravid/har småbarn! Ha en underbar semester-hoppas du får göra allt det du skrivit upp-och NJUTA av det! När har du semester förresten?

Anonymous said...

Precis så ska jag också göra i sommar! Ska genomgåvår första IVF i höst och har väntat så länge.. Ibland är det bra och tänka lite annorlunda och inte bara fokusera på det man inte har..
Glad sommar!