Thursday, June 01, 2006

Jag ska pröva en ny metod för att bekämpa tankar som gör ont. Metoden är enkel men ack så svår att komma ihåg när det gäller.

Varje gång jag tänker en negativ tanke ska jag kontra tanken med en positiv mottanke.
Exempel
"Tänk om vi aldrig någonsin blir föräldrar?"
Det är klart vi blir föräldrar! Det kommer bara att ta tid.

"IVF kommer aldrig att funka. Det är lika bra att ge upp även om vi bara gjort ett försök." Chansen att lyckas med IVF är kanske inte så stor men det är absolut värt ett försök till!.

Senast i morse glömde jag helt bort metoden då jag fick ett utbrott över att det är vi tjejer som måste gå igenom den jobba delen av behandlingen. Min man kramade om mig och sa att han önskade att han kunde ändra på det.

Nu ska jag försöka praktisera metoden!


2 comments:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Och dessutom är det ganska stor chans med IVF faktiskt :-)

Anna said...

Du vännen, chansen med IVF är ju faktiskt ganska stor. 30% chans varje fullt försök och frysförsök som bonus. Det ger ju ca 70% chans på tre försök, 50% på två...

Men jag vet hur det känns, tro inget annat. Tänker på dig!

Kram
Anna