Monday, November 06, 2006

Skrivövning - på väg mot familjelyckan

Vi skriver om våra liv jag och min man. Själv trodde jag att det skulle ta 1-2 timmar att skriva ihop min livsberättelse men oj vad jag hade fel. Efter 2 timmar har jag inte kommit längre än till gymnasiet. Allt ska finnas med uppväxtmiljö, uppfostran, familjemedlemmar, utbildning, arbete, realtion till familjemedlemmar idag, deras syn på adoption, vår (min man och jag) relation, nuvarande hemförhållande, vänner, intressen etc.

Vi har bestämt oss för att lämna in livsberättelsen på onsdag. Det bör tilläggas att jag inte är den som lämnar ifrån mig en text som är obearbetad vilket drar ut på processen ytterligar.

Det snöar massor här men var är herr/fru kyla?

2 comments:

Amira said...

Det var mycket på 2 A4...Var det inte så du sa tidigare, att så långt skulle detta papper vara?
Jag tycker det är roligt att skriva, men korta formulär är inte min grej, borde kanske börja öva på det...? Lycka till i varje fall med författandet!

Carnesir said...

Oj jag måste vara tankspridd. Tänk, det har jag glömt bort dvs att det skulle vara på 2 A4:sidor men det har du rätt i att jag skrev.