Sunday, November 19, 2006

Frågorna kvarstår

Vi bad IVF-kliniken skicka kopior på våra journaler för att vi ville få mer information om vad som gick galet med behandlingarna. När vi insåg att journalerna inte kunde besvara våra frågor bad vi läkaren ringa upp oss. Inte heller han kunde ge några exakta svar på varför medicineringen misslyckats. Trots det rekommende han oss att göra om behandlingen med ett annat hormonpreparat (menopur). Han kan inte lova oss att resultatet blir bättre men det finns en chans att min kropp reagerar bättre på menopurmedicinen.

Hur kan det komma sig att läkarna inte kan svara på våra frågor? Finns de inga liknande fall?

Frågorna kvarstår!

1 comment:

Anna said...

Japp, du är unik gumman! ;-)

Jag antar att de vill att du ska testa Menopur även så att de ska kunna lära sig någonting av det. Kanske behöver du, liksom jag, mera LH för att det ska bli ordentlig sprutt på äggen. Eller så kanske det är så att din kropp inte funkar så bra ihop med ett syntetiskt preparat som Puregon, Menopur är ju gjort av kiss från kvinnor i klimakteriet, hihi!

Jag vet ju att du har lagt IVF bakom dig, men lite nyfiken är ju jag oxå på vad som hade hänt med det preparatet.

Sköt om dig!