Friday, November 03, 2006

Energidepå

Tiden räcker inte till för att blogga som ni läsare säkert har sett när ni surfat in på min sida. Jag är hela tiden på språng. När tiden är knapp behövs det fyllas på med energi. Veckans bästa energidepå var en konferens där bland annat Ayesha var en av föreläsarna. Vilken tjej! Hon vill förändra världen och när jag sitter där i publiken förestår jag plötsligt varför jag vill vara med. Jordens resurser räcker inte till för all miljöförstöring som människan utsätter den för och inget barn på andra sidan av jordklotet ska behöva svälta bara för att vi i västvärlden inte orkar bry oss. Det vanligaste argumentet för att inte engagera sig i att rädda miljön eller utvecklingsländerna är att man inte tror att det man gör gör någon skillnad. Men det är just därför ingen händer. Vi måste börja där vi står!

I helgen ska jag skriva klart berättelsen om mitt liv och på måndag ska jag skicka in den till familjerätten.

No comments: