Tuesday, May 23, 2006

Idag är det in 29 års dag. Jag har nyss kommit hem från en romantisk middag på restaurang med mannen i mitt liv. Runt min hals hänger ett vackert halsband med en vit pärla. Å vad underbart det är att vara kär.

En kompis till mig ringde för ett tag sedan. Vi hängde ihop under gymnasietiden och har hållit konktakten från och till sedan dess. Under de senaste åren har jag förstått att vi vuxit ifrån varandra och ikväll blev det så där konstigt igen. Jag ska ha fest och har bjudit en massa folk inklusive denna tjej. Hon svarar på min inbjudan med ett sms där hon skrev att hon skulle kolla i allmenackan om hon kunde. Ikväll två veckor efter injudan ringde hon och slingrar sig fortfarande när jag frågar om hon kommer eller inte. När jag lägger på luren slår det mig att hon har gjort så här hundra gånger förut.

Den här tjejen är till råga på allt är gravid (hon blev gravid med en kille som hon träffade för 9 månader sedan). Under samtalet ikväll pratade hon förstås 80 % av tiden om sin graviditet och så lyckades hon prata över huvudet på mig. Hon beklagade sig över alla som lägger sig i andras liv "folk undrar så mycket tex varför vissa inte har barn och varför andra blir gravid så fort".

Jag sa inget men tänkte tyst för mig själv "just nu gör du ett stort misstag". När jag la på lovade jag mig själv att aldrig mer bjuda henne på någon tillställning.

3 comments:

Anna said...

Grattis på födelsedagen!!!!!

Du, hon låter som en riktig kärring dendär damen. Ingen idé att slösa inbjudningar på sådana tycker jag

Kram
Anna

Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Grattis på födelsedagen!

Ni verkar ha haft det underbart!

Och i övrigt håller jag med om det anna skriver. Lägg din värdefulla tid på de som förtjänar det.

Kram

Anonymous said...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»