Monday, May 08, 2006

Idag har jag köpt ett gravtest. Inte för att jag tror att jag är gravid men mensen borde ha dykt upp vid det här laget. Jag har inte testat än utan tänker vänta någon dag till.

Så här lyder dialogen mellan två små typer som sitter på var sin av mina axlar. En med vita vingar, den andre med horn i pannan:

- (Den vita med vingar) Tänk om hon är gravid! Fatta vad coolt! Mensen borde ha kommit för en vecka sedan enligt mina beräkningar så jag tycker att det är dags att testa.

- (Den illröda med horn) Det är klart att hon INTE är gravid. Hon kan ju INTE blir gravid!!! När ska du fatta det!!! Jag förstår inte ens varför hon köper ett gravtest. Det finns ju inga tecken på att hon skulle vara det. Hon drömmer som så många gånger förut. Ge upp någon gång!

Å så fortsätter dom att bråka och gravtestet ligger kvar i väskan och väntar.

2 comments:

Carnesir said...

Jag håller helt klart med dig!

Anna said...

Tjenixen!
Jag lunchar väldigt gärna i nästa vecka, bara de inte har burat in mig igen :-o

Vi hörs om det!
Anna