Wednesday, May 30, 2007

Nu, nu, nu inte om fyra veckor

Nu har vi skickat iväg alla våra papper till adoptionsorganisationen. I går kom det ett brev där det stod att de har mottagit vårt brev och att de kommer att höra av sig inom fyra veckor. Fyra veckor!!! Jag vill att de läser igenom medgivandet och hemutredningen nu. Det kommer alltid en massa väntan emellan. Det känns som att jag står i en lång, lång kö och aldrig kommer fram. Nu har jag mailat organisationen och sagt att jag helst ser att de ringer mig på måndag eller tisdag då jag har semester. Det är inte så lätt att ta emot ett sånt samtal när man är på jobbet. Nu inväntar jag deras svar.

Jag hade världens bästa 30 årsfest i lördags. 42 personer varav 7 barn (den yngsta 1 månad). Jag och mamma hade lagat maten. Festen höll på till solen gick upp och innehöll allt man kan tänka sig: presenter, tårta, sång, tal, dans och mycket kärlek.

Mina bröder med familjer var på besök och bodde hemma hos oss. Äntligen har jag kommit så långt i sorgeprocessen att jag kan njuta till 100 procent av att vara faster. Det är helt underbart! Kusinerna som är 3 år och 3, 5 år gick hand i hand med faster till födelsedagsfesten.

No comments: