Thursday, May 10, 2007

Alla ska ha barn snacket

Idag hände det igen. Jag gick på stan på lunchen och såg en tjej som jag gick gymnasiet med. Tvekade en sekund men så gick jag fram "Hej Lina". Vi har inte setts sen vi tog studenten. Jag hade hört att hon hade barn men trodde väl att jag var imun mot "alla ska ha barn" snacket.

Först lite prat om hur länge vi har bott i stan osv. Sen kom det:

- Har du hör att Anna är med barn.
- Nej, men vad kul (jag)
- När ska hon få (jag)
- I juli

Sen dog samtalet och jag skyndade mig därifrån "Kul att ses. Ha det så bra!".

Hela eftermiddagen var förstörd. Jag kunde inte koncentrera mig på jobbet och kände mig totalt sänkt. Iband känns det som att jag är den enda barnlösa varelsen på jorden.

3 comments:

Mina said...

Du är INTE den enda!
Men jag förstår vad du menar...

Kram till dig!

Anna said...

Igår var jag på en 40-årsfest och det enda det pratades om var barn. Jag satt hela tiden nervöst och tittade om någon såg ut att bli illa berörd och försökte med jämna mellanrum byta ämne men fåniga repliker av typen "Det är kul med barn men skål för att de inte är här"

Det skulle inte ha varit roligt att vara ofrivilligt barnlös på den festen, kan inte fatta varför barn måste vara det enda samtalsämnet.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Men vet du! Du ska ju också ha barn!

Kramar