Monday, May 14, 2007

Att dela sin upplevelse med någon annan

I kväll har jag varit på en nätverksträff för kreativa kvinnor. Vi var ca 20 stycken och under presentationsrundan förundras jag över vilken initiativkraft som satt där vid ett och samma bord. När mötet närmar sig sitt slut hade vi listat över 40 förslag på vad nätverket skulle kunna arrangera i framtiden - allt från föreläsningar och workshop till fjällvandring i kombination med kurser i personlig utveckling. Jag är så glad att jag insett vitsen med att organisera sig i nätverk. Det är en guldgruva som leder till kontakter, jobb och personlig utveckling.

På väg hem erbjuder jag en av tjejerna i nätverket att åka hem med mig eftersom vi bor i samma by. Vi småpratar lite på vägen hem och så helt plötsligt kommer vi in på barnlöshet. Efteråt känner jag mig jätteglad. Jag inser att det finns ett stort behov hos mig att dela min upplevelse med utomstående och tänk tre hundra meter från oss bor det ett par som kan förstå hur det känns att längta efter barn och hur fruktansvärt jobbig det är i en värld full med barnvagnar, gravidmagar och familjesnack. Vi bytte telefonnummer och jag ser redan fram emot att träffa henne fler gånger.

1 comment:

Anna said...

Låter underbart bra! Fasen att jag missade det :-( :-( :-(