Monday, November 17, 2008

Två veckor och två tänder senare

Lille S har vaknat fyra på morgonen i två veckors tid så plötsligt fick jag och min man, som tidigare varit vana att sova hela nätter, känna på hur det känns att lida av sömnbrist som småbarnsföräldrar. Vi undrade förstås varför lille S hade börjat vakna och gny på morgonkvisten. Tänder? Mardrömmar? Utvecklingsfas? Men inga tänder syntes till och de tidiga mornarna fortsatte. Men så en dag när jag busade med lilla S fick jag syn på två små små framtänder. Där var anledningen till att vår lilla solstråle varit så ledsen på nätterna. Sen kom feberhöjningen och lös i magen som ett paket på posten. Men hur kommer det sig då att läkarna påstår att det inte finns några sådana symptomer när tänderna kommer på en baby?

Vi är hur som helst överlyckliga för att få sova på nätterna igen och två veckor och två tänder senare är vår lille prins om möjligt ännu sötare.

1 comment:

Anna said...

Min teori är att immunförsvaret går ner när tänderna kommer upp. Lilla My har nästan alltid blivit sjuk i samband med att någon tand ska fram. Jippihoo vad pigg och glad man blir som förälder :-)