Friday, November 21, 2008

Slå av P1, jag vill lyssna på nått som svänger!

I går då jag lyssnade på radio hemma
S gillar musik och numera sitter han på golvet och gungar med i takt till låtarna. I går då jag som vanligt lyssnade på P1 kröp han fram till stereon och försökte byta kanal ,vilket jag inte förstod. Istället sa jag som vanligt "nej, den där apparaten för inte små barn röra" varpå S tittade på mig och började gunga i takt med ett stort leende på läpparna. Jaha! Du vill att jag byter till en musikkanal! Och samtidigt som musik började ljuda från högtalarna tjöt S av lycka och vi dansar till vi blev alldeles svettiga.

I dag då när jag och S var på stan
En timme har gått och jag har gjort alla mina ärenden. Sam sitter nöjd i vagnen och vi går mot busshållplatsen för att ta nästa buss hem. Men så när vi ska gå på visar det sig att två andra mammor med barnvagn ska med samma buss. Vi kommer sist och jag frågar lite försiktigt om det finns plats för en vagn till? Den ena mamman svarar surt att bussen bara tar två barnvagnar men att det funkar ifall jag har en hopfällbar vagn. Det kan jag men med S under armen, vantar, väska m.m. så går det inte så bra (och ingen hjälper mig, inte ens mammorna som står framför mig) så vi går av igen. Nu är det EN TIMME kvar till nästa buss går (så är det för oss som bor på landet). Jaha vad gör vi nu då? Jag bestämmer mig för att göra ett försök att fika med S själv (tidigare har vi alltid fika tillsammans med någon annan). Det är lite trixigt att beställa kaffe, få varmt vatten till vällingflaskan, flytta barnstolen och samtidigt bär på min 10 kg underbara son men det går. Så sitter vi där. Jag med min kaffe latte och en kaka och S med sin vällingflaska. S är på strålande humör och helt plötsligt börjar han digga i barnstolen. Själv har jag inte ens lagt märke till musiken som spelas inne på caféet pch börjar skratta. i den stunden är jag riktigt glad över att vi fick lov att vänta till nästa buss.

No comments: