Thursday, October 09, 2008

Underbart att dela

I dag är det fredag. Vi vaknar av att solen skiner in genom fönstret. Lille S ligger i sängen och jollrar. När jag vänder mig mot honom möts jag av ett stort leende. Vi går upp. Jag lagar gröt och lillen får välling. Pappa matar och jag gör mig i ordning för att åka till jobbet. Tar på mig örhängen och den röda nya jackan. "Vad fin du är" säger min man och lille S ler mot mig. Jag pussar dem adjö och åker iväg till jobbet.

Jag tycker att det är helt underbart att dela på föräldraledigheten. Min man och lille S får mer tid tillsammans. Jag får vuxentid och egentid på samma gång. När jag kommer hem är lille S väldigt mammig. Han vill sitta i mitt knä en lång stund och vara nära. I går fick jag flera blöta pussar av honom. Det är lycka.

3 comments:

Anonymous said...

Åh, det låter alldeles alldeles underbart! Får tårar i ögonen, Detta är ni sannerligen värda!

*kram*
Mia

Anonymous said...

ska bli så kul att få se honom,längtar! kram till hela familjen!

Signora said...

Det är så härligt att läsa en mammablogg om njutningen och lyckan i den nya familjen. De flesta bloggar handlar ju om hur vansinnigt jobbigt det är med sömn, trots eller något annat. Så jag gläds varje gång jag får läsa ett nytt inlägg hos dig.

Njut på!