Thursday, October 02, 2008

Dela på föräldraledigheten

Från och med nästa vecka börjar jag jobba deltid. Vi ska dela på föräldraledigheten. Jag jobbar ons-fre och min man mån-tis. Det känns bra och jag känner mig lycklig lottad som har en man som vill vara pappaledig.

Det var inte riktigt meningen att jag skulle börja jobba så tidigit. Så här gick det till. Jag blev uppring av ett företag och fick en förfrågan om att delta i ett projekt på halvtid under en månad. Erkänner att jag först och främst blev lite smickrad. Men sen tänkte jag varför inte? Det är ett erbjudande som kan leda till fler uppdrag. Så jag pratade med min man, löneförhandlade och så var det klart.

Lille S har lärt sig säga både mamma och pappa (det går inte med ord beskriva hur lycklig jag blev då han sa "mamma" riktigt tydligt första gången). I kväll är min man borta och S har sagt pappa ett flertal gånger efter klockan fem då han vanligtvis kommer hem. Jag är helt säker på att lille S kommer att bli glad av att få rå om sin pappa lite mer.

No comments: