Monday, June 25, 2007

Min katt har rymt! Snälla kom tillbaka!

Vi har bott hos min mamma i helgen och som vanligt följde vår katt Sambal med. Sambal är 3 år och utekatt. Mamma har alltid varit kattvakt åt henne och Sambal stortrivs hemma hos henne. I helgen då det var helt strålande väder ville Sambal inte alls vara innekatt. Hon jamade och jamade. Tillslut orkade jag inte se hennes olyckliga min och beslutade mig för att pröva släppa ut henne. Först testade vi några timmar. Det gick jättebra. Hon höll sig mest runt huset och såg hellycklig ut. När vi skulle iväg på midsommarfest på eftermiddagen ville hon inte komma in så vi lämnade henne ute. På natten när vi kom hem var jag lite nervös att hon skulle ha stuckit men så fort jag visslade på henne kom hon glatt springandes och sov i vår säng hela natten. I går innan vi skulle åka pratade jag och mamma om hur bra det hade gått att ha henne ute men så när vi skulle åka hem på kvällen var hon som bortblåst. Mamma hade sett henne vid fyratiden men i morse hade hon fortfarande inte kommit hem. Nu börjar jag bli riktigt orolig för henne. Kom hem min älskade katt! Kom hem!

1 comment:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Hur har det gått?