Thursday, February 01, 2007

Referensbrev och husplaner

Nu har vi alla referensbrev. I morgon ska vi lämna in breven till familjerätten. Det känns underbart att läsa breven eftersom alla skriver om hur bra vi är. Man skulle kunna läsa breven varje gång man känner sig lite deppig.

Om en vecka är det dags för djupintervjuer. Jag tror att min make är rätt så nervös. Han säger inget men det märks på honom. Själv känner jag mig ganska lugn men jag blir säkert nervös när jag väl sitter där. 3,5 tim är rätt lång tid för en intervju.

Vi funderar fram och tillbaka på länder. Nu står det mellan Colombia och Kina. Alla säger att man ska välja med "magkänslan" men min magkänsla är lika stark för båda länderna.

Ett nytt sidoprojekt som vi har påbörjat är husbygge. Vi har äntligen efter 3 års letande hittat vårt drömhus. Det är finskt och riktigt mysigt. Tanken är att vi ska riva vårt fritidshus och bygga nytt. Jag tror att vi behöver ha ett projekt under "väntetiden". Det dröjer allt ifrån 19 månader till 2,5 år innan vi blir föräldrar.

No comments: