Thursday, January 25, 2007

En fartfylld period

Just nu hinner jag inte med bloggandet varje dag. Det blir mer en veckoblogg vilket egentligen inte är helt rätt eftersom en blogg SKA uppdateras ofta. Jag hoppas att ni har överseende :)

Adoptionsprocessen: Just nu samlas referensbreven in. Min man och jag blir mycket rörda över våra vänners fina ord. Tänk om alla som blir naturligt gravida också hade behövt referenter! Jag har bokat tid för läkarbesöken och våra arbetsgivare har skickat in intyg för inkomst och sjukskrivningsperioder. Om två veckor sker djupintervjuerna på familjerätten.

Adoption tar tid. Det är bara att acceptera. Själv har jag ställt in mig på 3 år men jag hoppas naturligvis att det ska gå fortare. I helgen skrev DN om att adoptionstiderna ökar. Vi hoppas kunna ha klart vår utredning innan sommaren. Därefter ska alla papper till NP, UD och landets ambasad. Innan dokumentet skickas till det utvalda landet ska allt översättas.

Ja, vi har iaf kommit en bit på väg...

2 comments:

En bulle i hjärtat! said...

Hoppas, hoppas att ni väljer Colombia..! Jag kommer följa din blogg och har lagt in den som en av mina favoritlänkar!

Tingeling said...

Häärligt att ni är på gång, sakta men säkert! "Babysteps" :) :)