Sunday, December 03, 2006

En dag när alla andra är gravida

I går var det en sån där dag då det känns som att alla väntar barn förutom vi. Inom loppet av fyra timmar kom två nyheter om blivande föräldrar. Min homosexuella killkompis meddelade att han väntar barn med sin tjejkompis. Han bor ihop med sin nyblivna man och tjejen som blir mamma till barnet är singel. De har planerat regnbågsfamiljen länge och efter tre insiminationer har de fått ett plus på graviditetstestet. Jag är väldigt glad för deras skull. Därefter mötte vi annan kompis på stan som meddelade att de väntade nummer barn nr två. Det var kanske inte så oväntat men just i det ögonblicket blev jag lite sorgsen. Vi är nämligen de enda ofrivilligt barnlösa i vår umgängeskrets.

Första advent
Idag har vi haft en riktig mysdag. Vi steg upp och bakade lussebullar tidigt i morse. Efter lunch kom de första gästerna och sen har vi haft besök hela eftermiddagen. Glögg och fika tillsammans med alla kära och nära. Helt underbart!

1 comment:

Anna said...

KRAM!
Och njut av glöggen, även jag dricker glögg här hemma!

Vad jag gjort i handen? Jag har lyft min älskade 7-kilosklump fel tydligen. Det måste vara någon inflammation pga överansträngning och gör skitont. Har inget förtroende för att man kommer att få hjälp av läkare heller, de säger väl att man ska vila, haha