Monday, October 23, 2006

Mitt i vimlet

I lördags var jag på en sån där tillställning som jag tidigare skulle ha klassat som världens jobbigaste ställe för en ofrivilligt barnlös nämligen en barnmässa! Ja det är sant! Det finns mässor för barn. Det hade kunnat vara riktigt jobbigt. Överallt skrikande, skrattande, jollrande ungar med föräldrar, barnvagnar och allt som hör kärnfamiljen till. Det hade kunnat påminna mig om att jag snart fyller 30 år och forfarande är barnlös. Jag hade kunnat känna mig som världens mest misslyckade kvinna men det gjorde jag inte.

Istället tittade jag på de små liven med ett hjärtligt leende och tänkte att det inom några år kommer att bli vår tur att bli föräldrar. Så jag stod där med mitt kaffe, hälsade glatt på några vänner som hunnit bli föräldrar för andra gången, log än hit och än dit och kände mig ovanligt fräsch eftersom nästan alla vuxna gick omkring med svarta ringar under ögonen :)

1 comment:

Storkenflyger said...

OJ vad ung du är. Du hinner bli trebarnsmamma innan du är lika gammal som jag (34 snart).