Tuesday, August 12, 2008

Nu är hela familjen samlad

Jag kan inte med ord beskriva hur lyckliga vi är. Vår lilla son S är världens finaste lilla kille och vi älskar honom så mycket. Allt har gått jättebra. S är väldigt trygg som person och han verkar definitivt trivas med oss. Vi har haft det mycket bra i hans födelseland, vårt "andraland." Maten, människor, kulturen - vi gillade allt - och under vår vistelse kändes vårt hotellrummet nästan som hemma. S gillar att betrakta omvärlden och älskade våra utflykter i 35 graders värme. Ju mer människor, bilar och blinkande lampor desto bättre!

I går landade vi i Sverige. Flygresan tog 14 timmar och S sov på pappas mage hela natten. På flygplatsen stod släkten och väntade. När vi kom nedför trappan var glädjen totalt. Glädjetårar, skratt och lycka fyllde hela vänthallen.

Idag har vi försökt ställa om dygnet (S vaknade 04:30. Pappa klev upp och gjorde välling medan mamma fick sova ut). Nu har båda somnat tätt intill varandra medan jag är vaken.

Många frågar hur det känns och mitt enda svar är att det känns helt rätt. Det känns varken konstigt eller overkligt bara helt underbart. Vi älskar honom och njuter av varje sekund tillsammans med honom. Nu är familjen samlad. Jag är mamma. Min man är världens bästa pappa och vår lille son är helt underbar! Lyckan är total.

15 comments:

nylsa said...

Vad härligt det låter. Grattis och välkomna hem. Hoppas att ni får en unerbar första tid här hemma.
kram

Signora said...

Jag hittade nyligen din blogg och har väntat på att få läsa just det här inlägget. :-) Jag känner dig inte, inte ens över nätet, men ända blir jag alldeles tårögd när jag läser om er hemresa med S. Det låter som att ni har det oerhört vackert.
Grattis!

Anna said...

Älskade vän! Vad det är härligt att läsa om er lycka!

Jag ringer dig om några dagar när du har landat lite

KRAM

Anonymous said...

Åh vad härligt att läsa. Jag blir våt i ögonen av glädje för er skull. Jag önskar er ett underbart liv tillsammans hela familjen.

Kram

Anonymous said...

Åh stort grattis till er alla!! Hittade din fina blogg genom länkar.. Vad fantastiskt att få en fin liten son. Blir alldeles rörd jag också!!

Anonymous said...

Har inte läst din blogg sedan början på juli så detta var ett otroligt roligt första-inlägg att läsa. Stort grattis till den nya lilla familjen!

Anonymous said...

surfade runt och fann din blogg och ditt underbara inlägg! har själv gjort 3 misslyckade ivf:er och väntar på att få adoptera. ditt inlägg gjorde mig alldeles varm och lycklig inombords. längtar tills det är vår tur! Massor av lyckönskningar från mig!

Anonymous said...

Detta låter helt fantastiskt. Jag har följt din krokiga resa mot moderskapet och nu höjer jag champangeglaset och ropar: HURRA ÄNTLIGEN GRATTIS!!!

Eludie said...

Oj, en så otroligt fin sida jag dök in på (via Tingeling - tack!). Jag hoppas få höra mer om den första tiden i den lilla familjen!

Anonymous said...

GRATTIS! Och varmt välkomna hem!

Blev alldeles tårögd av att läsa. Så underbart.

Kram

Anonymous said...

Vad glad man blir att läsa att ni äntligen har fått er efterlängtade!
Stooort grattis!
Anna-Bell

Anonymous said...

Stort grattis!
Råkade surfa in på din sida och kände igen mig i din väntan. Jag har själv väntat på etiopienpojkar och sitter nu här med tre stycken. Saknar ibland den fuktiga doften av bränt papper och eucalyptus på förmiddagarna...men den kan faktiskt dyka upp även här i Sverige.
Lycka till!
Trebarnsmamman

Astillbe said...

Åh jag ryser!!!! Önskar er allt gott!!!!

Grattis och välkomna hem!

Kram kram

Anonymous said...

Så underbart och fantastiskt att ögonen tåras här också!
Stort GRATTIS!

Uniflora said...

Stort grattis till sonens hemkomst. Även jag blir alldeles tårögd när jag läser dina ord. Alldeles underbart!

Grattis igen!