Tuesday, September 02, 2008

Det måste ha varit meningen!

Vi har nu känt S i en månad. Det känns som mycket längre. Han har hunnit fylla 7 månader och utvecklingen går i rasande tempo. När vi hämtade honom kunde han inte sitta utan stöd. Nu sitter han själv och har precis börjat träna sig att krypa. S har även lärt sig pussas. Det är en blöt underbart härlig puss. Mamma- och pappahjärtat smälter!

Så vad har vi gjort sedan vi kom hem. Här kommer en kort sammanfattning:
Umgåtts, myst, lekt, läst sagor, busat, tittat på renar, hälsat på farmor, farfar, mormor, morfar, plockat hallon, varit på kusinens 9 års kalas, fått massor av presenter och grattiskort, haft besök, ätit gröt, gjort en tropikundersökning på sjukhuset, haft en rejäl förkylning, hoppat i hoppgungan, ätit smakportioner, bekantat oss med farmor och farfars hundar, tittat på barnkanalen, lyssnat på musik, badat, njutit av solen, plockat bort ogräs i den nyanlagda trädgården, tittat på grävskopan ute på gården, sjungit barnsånger m.m.

I lördags, under en mysmiddag med levande ljus , sa min man till mig med tårfyllda ögon "Tänk vad tur att vi inte fick något biologiskt barn. S är verkligen finast i hela världen." Jag håller med honom. Det måste ha varit meningen!

6 comments:

Tingeling said...

JA, jag är i alla fall kvar!
Och jag gråter när jag läser ditt inlägg. Av tröst, glädje, förväntan och vetskap om att livet kan bli just precis sådär rätt och fint, även om det inte känts som om det vore möjligt.

Underbart. Och vilken tur att just han blev er. DET var nog meningen!

Eludie said...

Åh så underbart att du hör av dig, att du delar med dig av er första tid tillsammans. Mitt tack kommer direkt ur hjärtat!

Det låter helt otroligt rätt, det är fantastiskt att det blev såhär! Att det är så här.

Anonymous said...

Ljuvligt det låter. Så rätt och underbart att han kom till er!

Astillbe said...

Låter helt enkelt underbart i mina ögon!!!

Vissa saker verkar helt enkelt vara meningen att det ska hända. Fast vi förstår det inte förrän långt senare...

Är så glad för er skull!

KRAMAR!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Åhhh vad underbart det låter. Rakt igenom liksom!

Så klart var det meningen.

Anonymous said...

Meningen med livet kan vara fylld av kringelikrokar, men ack så fantastisk i slutänden. Gråter av dina fina inlägg!! Stort Grattis till er lilla guldklimp!!