Monday, April 16, 2007

Resa är livet

Spanien igen :)
Vi (jag och maken) har varit iväg till Spanien i 10 dagar. Jag har njutit av varje sekund vi haft tillsammans. De flesta som barnfamiljer är bekrymrade över hur lite tid de har tillsammans. Även jag som är barnlös önskar att jag hade mer tid att spendera med nära och kära. De flesta helgerna är uppbokade och under veckorna är kvällarna ofta fulla med aktiviteter. Nu har vi haft 10 dagar då vi fått rå om varandra helt och hållet. Det är en lyx!

Köpenhamnbonus
På hemvägen, när vi kl 06.00 står i kö till incheckningsdisken får vi veta att planet är överbokat. Tjejen bakom disken ler när hon säger "Planet är tyvärr överbokat och det finns bara en plats kvar. Om ni vill kan en av er åka annars får ni gå till flygbolagets kontor för att få mer information". Vi bokade biljetterna i november och trodde inte att det var möjligt. Jo, flygbolagen har lagen på sin sida och får överboka planet. Först fick vi information om att vi skulle vara tvungna att stanna till dagen därpå. Vi ville hem och satte oss ner och deppade på en bänk i avgångshallen. Så helt plötsligt efter en halvtimme fick vi meddelande om att vi skulle åka till Köpenhamn och en kvart senare satt jag i första klass på väg till vårt grannland. Det kändes underbart att vara på väg! När vi kom fram fick vi veta att planet till Stockholm skulle gå fem timmar senare. Så vi tog tåget in till Köpenhamn där vi möttes av 20 graders värme. Känslan att sitta där på torget och äta smorrebrod och dricka en kall Calsberg var helt overklig. Från värmen i Spanien till Köpenhamn. Det var helt oväntat och även om vi var trötta när vi kom hem så kändes det värt äventyret. Jag somande lättad i min egen säng på söndag kväll.

1 comment:

Filippis said...

Åh, vad skönt det låter. Det skulle vi också behöva just nu.