Wednesday, January 10, 2007

Hembesöket

Nu är det gjort. Första träffen med familjerätten och det gick jättebra. Det var inte så nervöst som jag trodde innan men vi stressade hem från jobbet klockan två för att hinna bädda sängen, koka kaffe och ta fram kakorna innan det ringde på dörren. Hemutredarna, två kvinnor i medelåldern, var mycket trevliga och lätta att prata med. Nästa träff blir det djupintervjuer i enskilt rum dvs en intervjuar mig och en min man. Till dess ska det skrivas 3 rekommendationsbrev där endast en av referenterna får vara en släkting. Vi ska undersökas av läkare och göra lungröntgen. Vi måste skaffa fram ett intyg om eventuella sjukskrivningsperioder under de senaste 3 åren från våra arbetsgivare och intyg om inkomst under det senaste året.

Det är ett stort administrativt arbete som ligger framför oss men nu har vi äntligen satt igång!

1 comment:

Mina said...

Va roligt att det går framåt! Visst blir man lite skrämd av allt de kräver att få veta... Men å andra sidan är det såklart bra att de kollar upp dem som ska bli föräldrar (även om man kan tycka att även biologiska föräldrar också gott kunde utredas...)

Hur som helts, lycka till med allt, jag håller tummarna för att allt går bra!

KRAM