Wednesday, March 26, 2008

Han är en del av mitt hjärta

Jag tittar på korten ofta. Ett av korten bär jag alltid med mig. Min son är en del av mitt hjärta. Varje dag som går känner jag mig mer redo för mammarollen. I dag köpte jag första barnklädesplagget. Det kändes lite konstigt samtidigt som det var helt underbart. Små byxor med kungakronor på. När jag gick ut från butiken kände jag en gläjdekänsla spridas i hela kroppen. Tänk jag ska bli mamma! Det kommer att behövas en helt ny garderob till vår lilla prins.

Snart går jag vidare till mitt nya jobb. Eftersom det är mycket som ska lämnas över blev det en lång dag både skärtorsdag och tisdagen därefter. Hela dagen hade jag tankarna på adoptionsdokumenten som skulle skickas iväg till nästa instans för intyg etc. Fem i sju kom jag in på postkontoret med andan i halsen. Kvinnan bakom disken var mycket vänlig och brevet gick iväg. Ett steg närmare. Snart kommer vi!!!

3 comments:

Anonymous said...

Visst är det otroligt härligt!? När vi skulle vänta på att få åka efter Phuri gick jag omkring med fotot i arbetsskjortans ficka och visade den säkert för närapå alla de ca 200 mänskor som jobbade där...:)

Hur länge kan det ta tills ni får åka efter honom?

Grattis!

Lilleskutt
www.lilleskutt.wordpress.com

Kapybaran said...

men åh, GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!
Har varit borta ett tag, men det här var ju den mest genomljuvliga nyhet jag kunnat önska.
Tårar i ögonen och varmt i magen.

GRATTIS till er och till er lille son.
Kram!

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Notebook, I hope you enjoy. The address is http://notebooks-brasil.blogspot.com. A hug.