Thursday, August 09, 2007

Uppdatering en månad senare

Jag inser nu att jag har tagit semester från det mesta. Från jobbet, bloggen, adoptionsansökan, träningen, kören m.m. Bara för att njuta och göra nått annat. Det har varit skönt.

Den senaste tiden har jag och min man tillbringat mycket tid att bygga på vårt fritidshus. Det är både kul och konkret. Varje kväll när vi packar ihop verktygen, ställer in kaffetermosen och sätter oss i bilen kan vi se hur mycket vi har åstadkommit under dagen. Det är en härlig känsla att bygga något tillsammans.

Just nu är jag extremt frustrerad över jobbet. Känner ingen inspiration, motivation eller glädje. Jag vill gå vidare, få nya utmaningar och känna arbetsglädje. Dags att byta jobb? I dag hittade jag ett jobb som jag ska söka. Jag vill få energi av att vara på jobbet. Just nu känner jag mig helt orkeslös och uttråkad.


Som ni ser försöker jag göra allt för förändringens skull - bloggen har fått lite nya färger!

2 comments:

Helga said...

Hej!
Tack för din kommentar på min blogg, den gjorde mig glad. Jag har surfat runt lite på din blogg nu och bekantat mig med dig. Så du sjunger också i kör, kul!

Jag vet precis vad du menar med att behöva läsa lite solskenshistorier, fast av det rätta slaget. För mig gick det så långt att jag inte längre blev uppmuntrad av att höra om de som lyckades med IVF, eftersom jag inte trodde på det själv. Men så funkade det ju aldrig heller.

Hoppas att ni snart kan bestämma land och få iväg en ansökan och att väntetiden därefter inte ska behöva bli astronomiskt lång. Som du kanske förstår kan jag varmt rekommendera Korea som land, fast jag vet att kön är ganska lång dit. Vi var också inne på Latinamerika från början, men ändrade oss när vi hörde om kötiden.

Varmt lycka till!

/Helga

Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Hur har det gått med katten?

Välkommen tillbaka till bloggen!