Tuesday, November 06, 2007

Vi har blivit godkända av barnhemmet! Jippi!

I bilen.

Min man
- Vet du vad? Adoptionsorganisationen ringde idag (stort smile).

Jag
- Vad sa dom?!?

Min man
- Att barnhemmet har godkänt vår ansökan!!!

Jag
- Va, är det sant! Har dom ringt och sagt det. Å vad glad jag blir. Vad sa dom mer! Säg exakt!

Min man
- Kvinnan som ringde sa att hon tyckte att vi skulle fira så ikväll blir det finmiddag och bubbeldricka i glasen.

Jag
- Ååååååååiiiiiiiiiiiiii vad kul! Jag kan nästan inte fatta att det är sant. Men dom sa ju att det skulle ta minst 6 veckor innan vi skulle få vet.

Min man
- Jo jag vet men adoptionsorganisationen hade fått meddelande om att vi var godkända redan idag.

Jag
Iiiiiiiiiiiiii.... Oj jag måste koncentrera mig på att köra bil. Nu får ingenting hända oss. Tänk, vi ska bli föräldrar!

Min man
- Ja det är helt fantastiskt. Tänk den lille knodden kanske redan är född eller så föds han eller hon inom några månader.

Vi åker hem. Äter middag. Tittar för första gången på barnsidorna i IKEA-katalogen. Pratar lite om namn. Nu är det på riktigt! Väntan kan bli lång eller kort men nu är vi på väg! Jippi!!!!!

4 comments:

Anonymous said...

Grattis!
Måste vara en fantastiskt stor känsla. Tänk att få kolla babysäng och fundera på namn. Vilken oändlig lycka.

Matte said...

Har inte läst din/er historia förut men ditt inlägg här gjorde mig alldeles varm om hjärtat. Vad härligt att ha något så fint att vänta på.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Underbart!!!!!!

Jag är så glad för er skull. Att det skulle bli er tur också att på riktigt våga hänge er åt barndrömmar.

Hoppas nu att det fortsätter att gå snabbare än prognoserna.

Mina said...

Vilka fantastiska nyheter! Jättestort grattis :-D

KRAM!